Islamic Preferences Shares...Contact Kami SEGERA 0134555888

Penyatuan Hutang Guna Pinjaman Peribadi Personal Loan

Penyatuan Hutang Guna Pinjaman Peribadi Personal Loan

Apakah penyatuan hutang atau debt consolidation?

Penyatuan Hutang Debt Consolidation
Penyatuan Hutang Debt Consolidation

Penyatuan hutang adalah satu teknik kewangan dimana ia gabungan beberapa pinjaman menjadi satu pinjaman tunggal. Penyatuan hutang membolehkan mereka yang mempunyai berbagai jenis hutang untuk menggabungkan semua pinjaman berkadar faedah tinggi menjadi satu pinjaman yang lebih besar yang menawarkan kadar faedah yang lebih rendah. Secara umumnya, lebih banyak anda meminjam, lebih rendah kos pinjaman (iaitu kadar faedah yang dikenakan ke atas pinjaman). Oleh itu, jika anda punyai beberapa hutang, menggunakan pinjaman peribadi untuk menyatukan mereka boleh mengurangkan faedah keseluruhan yang anda bayar.

Selain dapat menjimatkan kadar faedah pinjaman, penyatuan hutang juga memberi kemudahan kepada anda untuk bayar semua hutang melalui satu pinjaman. Dalam banyak hal, ramai orang yang mendapatkan pinjaman gadai janji, pinjaman kereta dan peribadi daripada institusi yang berbeza. Selain kadar faedah yang pelbagai, pinjaman-pinjaman ini juga menetapkan pembayaran yang berbeza pada waktu yang berbeza yang boleh merumitkan keadaan dan pengurusannya. Kaedah bayaran secara interbank juga menyebabkan anda dicaj RM0.30-RM0.50 per transaction betul tak? Menyatukan semua hutang anda menjadi satu membantu memudahkan anda menguruskan transaksi melalui satu bayaran bulanan sahaja. Mudah kan?

Tips Teknik Penyatuan Hutang

Tips Penyatuan Hutang
Tips Penyatuan Hutang


Teknik penyatuan hutang mungkin nampak menarik dan bunyinya hebat dan menguntungkan. Namun, ada beberapa perkara yang peminjam harus ingat sebelum buat pinjaman peribadi untuk menyatukan hutang. Walaupun dengan menyatukan hutang sedia ada anda berpotensi menyelamatkan wang anda atas kadar faedah lebih rendah dan dapat bantu anda urus hutang dengan cekap, ia masih lagi bererti anda perlu keluarkan bayaran bulanan yang besar. Oleh itu, jika peminjam tak uruskan kewangan semasa dan akan datang dengan betul, mereka akhirnya akan terjebak dengan lebih banyak hutang.

Langkah pertama untuk mewujudkan gaya hidup kewangan yang sihat, anda hendaklah terlebih dahulu mengetahu saiz kesemua pinjaman anda, bayaran bulanan yang berbeza dan berapa lama lagi anda perlu bayar untuk setiap pinjaman. Inilah waktunya kalkulator pinjaman menjadi sangat berguna.

Langkah seterusnya ialah membandingkan jumlah hutang sedia ada anda dengan pendapatan anda. Sebaik sahaja anda dah buat ringkasan kedudukan kewangan semasa anda, anda perlu selidik bank yang berbeza dan bandingkan setiap kadar faedah mereka, tawaran produk serta terma dan syaratnya. Gunakan laman web perbandingan (contohnya iMoney) untuk mempercepatkan proses ini. Walaupun idea menyatukan pinjaman anda adalah untuk memberi anda kadar faedah yang lebih rendah, adalah sama penting untuk anda fikirkan faktor-faktor lain seperti kemudahan dan fleksibiliti pembayaran balik pinjaman.

Akhir sekali, walaupun teknik penyatuan hutang mungkin dapat kurangkan jumlah faedah yang anda bayar atas pinjaman yang berbeza, dalam sesetengah keadaan, ini mungkin tak berlaku. Penyatuan hutang bukanlah penyelesaian bagi hutang 100%, teknik penyatuan hutang hanyalah sekadar menggabungkan semua hutang anda menjadi satu. Jika bayaran bulanan semasa anda di bawah pinjaman penyatuan hutang kelihatan kecil, ia mungkin disebabkan pinjaman dalam tempoh lebih panjang, yang bermaksud anda mungkin membayar faedah yang lebih banyak di penghujung tempoh keseluruhan pinjaman berbanding sebelumnya.

Keburukan Penyatuan Hutang
Keburukan Penyatuan Hutang

Kekurangan Penyatuan Hutang

1) Dalam kes pinjaman rumah anda adalah agak berisiko. Apabila anda menjamin hutang anda dengan gadai janji atau pinjaman ekuiti rumah, anda akan merampas risiko jika anda tertinggal dalam pembayaran anda.

2) Untuk kes pinjaman yang tinggal sedikit sahaja nak tamat, teknik penyatuan hutang akan menjadikan kos yang lebih tinggi dari hutang. Semasa memanjangkan hutang anda dalam tempoh masa yang lebih lama dapat menurunkan pembayaran anda, itu juga meningkatkan biaya yang anda bayar untuk hutang.

3) Anda mungkin memerlukan penjamin bersama. Jika skor kredit anda tidak cantik kerana oleh pembayaran hutang lewat, anda mungkin susah untuk mendapatkan seseorang untuk jadi penjamin pinjaman untuk anda.

kebaikan penyatuan hutang
kebaikan penyatuan hutang

Kelebihan Penyatuan Hutang

1) Penyatuan hutang membolehkan pembayaran bulanan yang lebih rendah. Dengan menyebarkan pembayaran anda dalam tempoh yang lebih lama, penyatuan hutang biasanya membawa bayaran bulanan yang lebih rendah. Bayaran yang lebih rendah membantu mengurangkan komitmen bulanan anda sedia ada yang tinggi.

2) Penyatuan hutang memberikan kadar faedah yang lebih rendah. Dengan penyatuan hutang, anda perlu menilai pinjaman atau kad kredit yang lebih rendah. Faedah yang lebih rendah bermakna kos keseluruhan hutang yang lebih rendah. Ini menjimatkan anda secara keseluruhannya.

3) Penyatuan hutang menjadikan lebih mudah untuk menguruskan hutang. Selepas penyatuan hutang, anda hanya mempunyai satu bayaran hutang untuk mengurus dan bukannya beberapa yang berbeza. Anda tidak perlu bimbang tentang pelbagai tempoh, no akaun dari bank berbeza dan jumlah bayaran berbeza. Menguruskan hutang tunggal pastinya akan melegakan beberapa tekanan hutang.



Ø   BAYARAN BULANAN ADALAH FIXED & DIJAMIN TAKKAN BERUBAH SELAMA 10 TAHUN PEMBAYARAN !

Ø   MAX PEMBIAYAAN RM 150,000 !

Ø   TEMPOH MAX 10 TAHUN!


Ø   PRODUK 100% ISLAMIC !


PENYATUAN HUTANG


Kami menawarkan service PENYATUAN HUTANG kepada hanya yang teristimewa, iaitu kakitangan kerajaan. Kenaikan gaji pada tahun ini bukanlah peluang untuk anda overlap semata-mata. Tetapi ianya adalah peluang anda untuk satukan semua hutang anda tidak kira hutang di dalam slip gaji mahupun hutang bayar di luar. Mengapa pentingnya perlu anda lakukan penyatuan hutang?

ü  Penyatuan hutang dapat mengurangkan beban bayaran bulanan anda.

ü  Penyatuan hutang membolehkan hutang lama anda convert daripada floating rate kepada fixed rate.

ü  Penyatuan hutang anda akan jimat dari segi total payment kepada bank yang kadarnya tinggi.

ü  Penyatuan hutang membolehkan kewangan anda diurus dengan baik dan cermat.

ü  Penyatuan hutang melayakkan anda untuk membuat pinjaman perumahan, pinjaman peribadi dan lain-lain pinjaman.

Ianya penting untuk anda melakukan penyatuan hutang dan service semula kewangan anda TETAPI, dengan saluran yang betul! Bro FairuzRamli nak menawarkan khidmat rundingan kewangan secara percuma jika anda berminat. Mengapa perlu buat penyatuan hutang dengan Bro FairuzRamli? Anda lihat sendiri kelebihan produk kami di bawah.

-  Bayaran bulanan yang fixed dan maintain selama 10 tahun pembayaran, tiada naik turunnya.

-  Kelulusan sepantas mungkin, 1 ke 3 hari waktu bekerja – anda tak perlu tunggu lama.

-  Door to door service, anda tak perlu turun naik bank 2,3 kali untuk berurusan. Kami sedia ke tempat anda setelkan segalanya. Jarak bukan penghalang kerana kami cover permohonan untuk seluruh daerah di Malaysia!

-  Masalah CCRIS @ CTOS yang tidak serius boleh cuba, kita adjust sampai lulus!

Untuk lebih Tips Terkini, Sila LIKE Page FB Saya https://www.facebook.com/personalloankerajaanterbaik

Jika Anda SERIUS nak apply PERSONAL LOAN KERAJAAN, Semak Dulu Kelayakan SEKARANG! (Free Sahaja)